Soluția ”minune” pentru dezastrul de pe Valea Prahovei, adoptată: ia-ți adio de la autostradă, rămânem cu DN1

de: Alexandru Puiu
09 12. 2022

În contextul în care s-au dat în folosință 13 kilometri de autostradă în România în 2022, nu ar trebui să vină ca o surpriză faptul că autoritățile și-au luat gândul de la autostrada Brașov – Ploiești și sunt în căutarea altor soluții, una dintre ele depășit deja stadiul de proiect.

Pe parcursul vieții noastre, este improbabil că vom circula pe autostradă între Brașov și București, chiar dacă este cea mai circulată arteră rutieră de pe meleaguri mioritice. Din fericire, dacă putem spune asta, autoritățile s-au acomodat cu ideea și au început să facă investiții fabuloase în alternative. Prima dintre ele costă peste un miliard de lei și s-au semnat deja parteneriatele pentru materializarea ei.

Cum scăpăm de statul în trafic pe Valea Prahovei

În această săptămână, ministrul Transporturilor a anunțat că, împreună cu Consiliul Județean Prahova, au căzut de acord asupra unor soluții pentru decongestionarea traficului pe DN1. Este vorba de construirea unor drumuri suplimentare, nu autostrăzi sau drumuri expres, la Azuga, Bușteni și Comarnic. În total, vorbim de aproximativ 15 kilometri de șosele cu o valoarea reală de peste un miliard de lei.

După semnarea acordurilor, în perioada următoare, CJ Prahova va lansa licitațiile pentru proiectarea și execuția acestor obiective, după cum a atras atenția ministrul Sorin Grindeanu. Finanțarea drumurilor este asigurată de Ministerul Transporturilor și face parte din POT 2021 – 2027. Este vorba de o valoare totală estimată a lucrărilor de nu mai puțin de 1,179 miliarde de lei împărțită în două, 341 milioane lei pentru accesul rutier în zona localității Comarnic, 838 milioane lei pentru accesul rutier în zona localităților Azuga și Bușteni.

Drumul de acces la Comarnic va avea o lungime de 5,86 kilometri, iar construcția sa se estimează că ar durea 24 de luni. Drumul de acces rutier complementar- necesar descongestionării circulației din zonele centrale ale orașelor Bușteni și Azuga- va avea o lungime de 9,43 km și are ca durată de execuție 36 de luni.